I Agendec er det enkelt å utveksle
data med andre systemer
I Agendec er det utviklet løsninger for å kunne utveksle data med andre systemer – enten ved å sende data på standard SAF-T format eller Excel format, eller å kunne motta data fra fagsystemer på forskjellige filtyper og formater.
Her er en oversikt over systemer det er utviklet spesiell kobling mot:
Advisor 247
Fagsystem for advokater. Agendec og Advisor har 2 veis integrasjon – dvs. at dataflyten går begge veier. Nye kunder, saker og advokater som blir opprettet i Advisor blir automatisk opprettet i Agendec.
Avant IT – Legal 365
Fagsystem for advokater. Agendec og Legal 365 har 2 veis integrasjon. Agendec mottar ordre for fakturering kunde og mulighet for å hel- eller delbetale faktura med klientmidler. Nye kunder, saker og advokater som blir opprettet i Legal 365 blir automatisk opprettet i Agendec.
Axeptia – Programvare for kredittstyring
Kundeposteringer og klientmiddelposteringer overføres til Axeptia. Endringer i postenes saldo ved hel eller delvis betaling/kreditering speiles til Axeptia databasen.
Altinn og Id-porten
Innsending av MVA-melding. Momsoppgaven sendes til Altinn direkte fra Agendec.
Bank – Inn- og utbetalinger
Agendec har integrasjon mot alle banker. Utbetalinger sendes direkte til banken for godkjenning. Banktransaksjoner for utbetalinger og innbetalinger leses automatisk inn fra banken og posteres automatisk til regnskap.
Bank – Bankavstemming
Periodens banktransaksjoner hentes inn i regnskap direkte fra bank og matches mot banktransaksjoner postert i regnskap. Samme unike id-kode er lagret på poster i bank og regnskap – noe som åpner for forenklet avstemming.
Brønnøysund –
Oppslag mot Foretaksregisteret
Det foretas oppslag mot Foretaksregisteret ved opprettelse kunder og leverandører.
EHF – Kobling mot aksesspunkt
Kobling mot aksesspunkt for sending og mottak av EHF fakturaer og kreditnotaer samt mottak av purringer.
Utgående EHF fakturaer og kreditnotaer sendes ved fakturering/kreditering og inngående EHF fakturaer og kreditnotaer leses automatisk inn fra aksesspunkt..
MS Office / Microsoft 365 Epost, Word og Excel
Integrasjon mot Office programvaren for bruk i Agendec moduler. Eks. sende rapport med epost fra rapportmodul, overføre rapporter til Excel for videre behandling eller knytte Word dokumenter til konto for dokumentasjon i regnskapet, eks. konto for bankavstemming.
Settl – Løsning for kredittstyring og inkasso
Åpne poster overføres til Settl inkassoløsning. Endringer i postens saldo ved hel eller delvis betaling/kreditering speiles til Settl databasen.