I Agendec er det enkelt å utveksle
data med andre systemer

I Agendec er det utviklet løsninger for å kunne utveksle data med andre systemer – enten ved å sende data på standard SAF-T format eller Excel format, eller å kunne motta data fra fagsystemer på forskjellige filtyper og formater.

Her er en oversikt over systemer det er utviklet spesiell kobling mot:

Advisor 247

Fagsystem for advokater. Agendec og Advisor har 2 veis integrasjon – dvs. at dataflyten går begge veier. Nye kunder, saker og advokater som blir opprettet i Advisor blir automatisk opprettet i Agendec.

Avant IT – Legal 365

Fagsystem for advokater. Agendec og Legal 365 har 2 veis integrasjon. Agendec mottar ordre for fakturering kunde og mulighet for å hel- eller delbetale faktura med klientmidler. Nye kunder, saker og advokater som blir opprettet i Legal 365 blir automatisk opprettet i Agendec. 

Axeptia – Programvare for kredittstyring

Kundeposteringer og klientmiddelposteringer overføres til Axeptia. Endringer i postenes saldo ved hel eller delvis betaling/kreditering speiles til Axeptia databasen.

Altinn og Id-porten

Innsending av MVA-melding. Momsoppgaven sendes til Altinn direkte fra Agendec.

Bank – Inn- og utbetalinger

Agendec har integrasjon mot alle banker. Utbetalinger sendes direkte til banken for godkjenning. Banktransaksjoner for utbetalinger og innbetalinger leses automatisk inn fra banken og posteres automatisk til regnskap.

Bank – Bankavstemming

Periodens banktransaksjoner hentes inn i regnskap direkte fra bank og matches mot banktransaksjoner postert i regnskap. Samme unike id-kode er lagret på poster i bank og regnskap – noe som åpner for forenklet avstemming.

Brønnøysund –
Oppslag mot Foretaksregisteret

Det foretas oppslag mot Foretaksregisteret ved opprettelse kunder og leverandører.

EHF – Kobling mot aksesspunkt

Kobling mot aksesspunkt for sending og mottak av EHF fakturaer og kreditnotaer samt mottak av purringer.

Utgående EHF fakturaer og kreditnotaer sendes ved fakturering/kreditering og inngående EHF fakturaer og kreditnotaer leses automatisk inn fra aksesspunkt..

MS Office / Microsoft 365 Epost, Word og Excel

Integrasjon mot Office programvaren for bruk i Agendec moduler. Eks. sende rapport med epost fra rapportmodul, overføre rapporter til Excel for videre behandling eller knytte Word dokumenter til konto for dokumentasjon i regnskapet, eks. konto for bankavstemming.

Settl – Løsning for kredittstyring og inkasso

Åpne poster overføres til Settl inkassoløsning. Endringer i postens saldo ved hel eller delvis betaling/kreditering speiles til Settl databasen.